Testmozgás a cukorbetegség kezelésében, Cukorbetegség és testmozgás - Mit és mennyit sportoljon a diabéteszes?

Cukorbetegség és testmozgás - Mit és mennyit sportoljon a diabéteszes?

Kezdetnek pedig nincs is szüksége másra, mint egy pár jó zoknira és kényelmes cipőre.

Cukorbetegség és sport

Amikor összeállítja a testmozgás tervét, ügyeljen a fokozatosságra! Mindig kezdje bemelegítéssel, nyújtó gyakorlatokkal, akár kiadós séta, akár erősítő gyakorlat szerepel a programban.

A cukorbetegségről dióhéjban - 11/7 Étrendi kezelés - Táplálék piramis

Részesítse előnyben az aerob mozgásformákat, például a lendületes sétát, táncot, úszást vagy biciklizést: ezek segítenek a kalóriák égetésében, és a szívproblémák kockázatának csökkentésében is. Ez különösen akkor fontos, ha elmúlt már 35 éves, illetve ha a cukorbetegségén kívül más egészségügyi problémája is van. Mivel a testmozgás csökkentheti a vércukorszintjét, lehet, hogy változtatnia kell az étkezésén, a gyógyszerdózisain vagy az időzítésén.

Milyen mozgásformát válasszanak a cukorbetegek?

Ugyanakkor fontos, hogy megfeleljen testmozgás a cukorbetegség kezelésében edzettségi szintjének. Kezdje lassan. Viseljen kényelmes cipőt és pamut zoknit!

Testmozgás után ellenőrizze, új koncepciók a cukorbetegség kezelésében a lábát nem törte-e a cipő, illetve talál-e rajta sérülést!

san cukorbetegség kezelése megfázás vércukorszint

Tartsa magánál a cukorbeteg-kártyát! Testmozgás előtt és után ellenőrizze a vércukorszintjét! Ez különösen akkor fontos, ha Ön gyógyszert is szed, vagy inzulint használ.

diabétesz kezelésére idős emberek népi jogorvoslati cukorbetegség kezelésére fogyókúra

Mindig legyen Önnél szőlőcukor, valamilyen cukortartalmú ennivaló az alacsony vércukorszint hipoglikémia megelőzésére és kezelésére! Az edzés elején percet nyújtson és melegítsen be!

Cukorbetegség kezelése mozgásterápiával

Az edzés végén nyújtson és végezzen levezető mozgást! Ily módon megakadályozhatja az izomsérülések kialakulását.

Edzés alatt és után igyon több vizet vagy alacsony kalóriatartalmú folyadékot! Ha edzés közben izomgörcs vagy mellkasi fájdalom lép fel, hagyja abba a mozgást, forduljon orvoshoz!

cukorbetegség kezelésére gyömbér tünetei és kezelése a 2. típusú cukorbetegség

Elérhető célokat tűzzön ki maga elé! Ne feledje: a testmozgás akkor az igazi, ha hetente legalább ötször harminc percen át végzi.

Cukorbetegség és testmozgás - Mit és mennyit sportoljon a diabéteszes?

Próbálja meg a sétát és más hasonló fizikai aktivitásokat beépíteni a napi rutinjába. Ha van sétapartnere vagy edzéspartnere, azzal élvezetesebbé teheti a testmozgást és motivált marad. Ha kiesik a rendszeres mozgásból, ne kedvetlenedjen el: újból gondolja át céljait, mielőbb próbáljon visszatérni az egészsége és élvezhető fizikai aktivitáshoz!

Szerző: LifeLike Sze 11, egészség Nincsenek hozzászólások Mit és hogyan sportolj, ha cukorbeteg vagy? A cukorbetegség kezelésének két fontos alappillére a diéta és a mozgás.

További a témáról