Izzadás diabétesz kezelésében

Diabéteszes láb tünetei és kezelése

izzadás diabétesz kezelésében bemutatás a cukorbetegség kezelésére

A cukorbetegek körében olykor előfordulhat úgynevezett hipoglikémiás állapot, mely a vércukorszint kórosan alacsony szintre történő izzadás diabétesz kezelésében jelenti, és amellett, hogy kellemetlen és ijesztő tünetekkel jár, igen veszélyes is lehet. A hipoglikémia elsősorban az inzulinnal kezelt betegek körében fordul elő, de néha bizonyos típusú tablettás terápia mellett is jelentkezhet.

izzadás diabétesz kezelésében a cukorbetegség, görcsök kezelésére és oka

Sajnos előfordulhat, hogy valaki rendszeresen találkozik a jelenséggel - hogy ilyenkor mi a teendő, azt dr. Bibok Györgytől, a Cukorbetegközpont diabetológusától tudtuk meg.

Cukorbetegség tünetei és kezelése - HáziPatika

Tünetei közt leginkább izzadás, remegés, gyengeség, nyugtalanság, éhségérzet, koncentrációs zavar jelentkezik, és, ha az illető rövid időn belül nem rendezi a vércukorszintjét, úgy a folyamat súlyosbodhat, és tudatzavar, ájulás, görcsös tünetek is felléphetnek.

Elsősorban az inzulinnal kezelt betegeknél jelentkezik ilyen állapot, ám előfordulhat más gyógyszerrel kezelt cukorbetegeknél is.

izzadás diabétesz kezelésében mandzsetta a cukorbetegség kezelésében

A leggyakoribb ok, hogy a kívülről beadott inzulin mennyiség több, mint amit a szervezet felhasznál az étkezés hatására bekövetkező vércukorszint-emelkedés kompenzálására.

Ez úgy jöhet létre, hogy például a beteg kevesebbet eszik a szokásos mennyiségnél, vagy az étel felszívódása zavart szenved, esetleg hirtelen, nagyobb intenzitású mozgás miatt az izmok gyorsabban használják fel a vérben lévő glükózmennyiséget.

Diabéteszes láb szindróma

Éppen ezért fontos, hogy a diabétesszel élők kellően tájékozottak legyenek a hipoglikémia tüneteit, megelőzését és kezelését illetően. A betegek alapos tájékoztatása a hipoglikémia kockázatát növelő tényezőkről alapvető része a cukorbeteg-gondozásnak.

izzadás diabétesz kezelésében vision cukorbetegség kezelés készítmények

Mi minden okozhat hipoglikémiát? A szükségesnél több inzulin vagy gyógyszer adagolása. Bizonyos betegségek hirtelen kialakulása - hányás, hasmenés, láz.

izzadás diabétesz kezelésében diabetológiai vizsgálat menete

További a témáról